Galipotku Chubby: Just Want To Say T_T

Dengan lafaz keramat,
Bismillahirrahmannirrahim,
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani,
GC titipkan segala-galanya, bermain dan menari dengan kata-kata,
Salam ukhuwah dihulurkan kepada follower yang tersayang dan pelawat yang sudi singgah... TQVM..
Insyaallah, selagi diberi kesempatan menghirup nafas di muka bumi ini dan tiada aral melintang, GC akan setia update blog ini untuk tatapan anda semua...

Truly from the Heart: GC and Inc. Corporation.

Pengikut GC Paling Chenta ^_^

Jom Intai Galipotku Chubby T_T

Tuesday, March 1, 2011

GC Menari Kata 9: The Story of Si Chalot vs Si Chobet... T_T

Assalamualaikum w.b.t. GC hulurkan sekali lagi kepada semua pelawat yang usha blog ini..
Semoga dengan kehadiran semua pelawat yang dimuliakan ini, dapatlah sedikit sebanyak memeriahkan blog GC yang tak seberapa ni..
GC akui, blog GC ni taklah sehebat blogspot yang lain yang mempunyai jutaan follower kat luar sana.. GC ni bukanlah sesiapapun, bukan ahli politik, bukan juga artis terkenal and handsome lagi jambu, dan juga bukan couple or pasangan orang terkenal seperti couple pemain bola and etc. [Hahaha.. No comments..].

Tinggal beberapa detik lagi, kita semua akan meninggalkan Februari untuk tahun 2011 ini.. Segala kenangan yang telah terlakar haruslah disemat elok-elok dalam hati kita semua. Segala peristiwa pahit dan hitam, haruslah kita jadikan pengajaran dan iktibar untuk menjadikan kita lebih matang untuk menempuh hari-hari sukar yang akan datang. Aminnn..
Welcome to the club March.. Semoga segala pengisian bermanfaat dapat dilakukan pada bulan ini ok!...

Entri kali ini, GC nak stolly molly sikit pasal al-kisah Si Chalot dan juga Si Chobet.. Ini bukanlah satu kisah dongeng yang GC nak share macam story2 yang selalu kita ceritakan pada budak-budak masa diorang nak tidur.. Ini adalah sebuah kisah mengenai dua makhluk Allah yang paling dekat dengan GC [almost 24 jam GC akan bersama dengan Si Chalot and Si Chobet ni].. GC takkan mengaddresskan dua insan ini dengan nama sebenar mereka atas dasar ingin menjaga sensitiviti or identiti mereka berdua ini..

Al-kisahnya begini, GC dan Si Chalot [bukan nama sebenar] ni dah hidup bersama hampir 3 tahun. Memang lar. Kami ini satu class.. So, ditakdirkan GC dan Si Chalot pon ditempatkan dalam satu room. For the first time GC saw him, dia macam ok, nampak nurd and innocent.. GC pon bersyukur coz dapat roomate dengan dia.. Lagi satu, dia ni x merokok. So, memang sesuai sangat lar nak stay ngan GC..

Kami hidup macam biasa, room kami boleh muat dalam 3 orang.. Seorang demi seorang masuk kedalam bilik GC ni, tapi kebanyakan daripadanya tak ada yang stay lama. Yang paling lama adalah dalam satu bulan.. Then, diorang akan keluar dari bilik GC.. Ada yang nak duduk dengan classmate lar, nak duduk 1 negeri lar n macam-macam lagi..[Alasan.]

Sehinggalah Si Chobet [bukan nama sebenar] datang berpindah ke bilik kami dengan alasan dia harus berpindah bilik kerana biliknya akan dijadikan bilik kelas and lab [biasa lah.. private college memang huru-hara sikit..] Yang ini, barulah stay lama dekat bilik GC ni, sehinggalah sekarang..

Sebab apa GC bagi tajuk Si Chalot vs Si Chobet, sebab diantara dua orang ini memang terlalu banyak perbezaan diantara satu sama lain.. Jujur GC katakan, GC berasa sangat gembira dan bahagia apabila Si Chobet berada di bilik berbanding Si Chalot.. [Sorry, I've to say honestly!!!]...

Let me tell one by one ok..
About Si Chalot: Dia ni macam blurr sikit orangnya, not really matured being [walaupun umur dah meningkat tua dari GC ini], tak sensitive tentang perasaan orang lain, penyibuk pasal hal-hal peribadi orang lain dan banyak lagi..


About Si Chobet: Sifatnya bertentangan dengan Si Chalot lar.. Lebih sensitive dan memahami perasaan orang lain, sense of humour, dan menyenangkan orang yang berada di sekeliling...


GC tahu, not everybody born as a perfectionist.. But at least, we can be alert and almost to it.. Alert about others people feeling and tought.. Kita duduk di bumi Allah bersama-sama, jangan ingat dunia ini awak sorang yang punya.. Setiap perkara yang kita lakukan, orang sekeliling akan menilainya. Start from the basic, barulah tengok yang advance sikit ok.. GC doakan semoga Si Chalot sedar akan apa yang telah dilakukannya, banyak perkara yang dibuat yang telah mengguris hati dan perasaan GC ini.. Semoga Allah memberi jalan kepadanya agar cepat berubah.. Aminnn..

This entry will be continued [GC, 3.2.11, 7:42PM]...

No comments:

Post a Comment