Galipotku Chubby: Just Want To Say T_T

Dengan lafaz keramat,
Bismillahirrahmannirrahim,
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani,
GC titipkan segala-galanya, bermain dan menari dengan kata-kata,
Salam ukhuwah dihulurkan kepada follower yang tersayang dan pelawat yang sudi singgah... TQVM..
Insyaallah, selagi diberi kesempatan menghirup nafas di muka bumi ini dan tiada aral melintang, GC akan setia update blog ini untuk tatapan anda semua...

Truly from the Heart: GC and Inc. Corporation.

Pengikut GC Paling Chenta ^_^

Jom Intai Galipotku Chubby T_T

Tuesday, February 22, 2011

GC Menari Kata 3: Cinta dan Anugerah

Assalamualaikum pembuka bicara sebelum madah ditebar selebarnya...

Entri kali ini agak janggal dan pelik bagi diri GC.
Mane tak nyer, "Cinta".. Apa tuh? Secara jujurnya [pengakuan berani] GC tidak pernah sama sekali falling in love.. Cinta monyet tu memang ada. Sebagai manusia yang mempunyai hati dan perasaan, pasti lar GC pernah menyukai dan menyayangi someone kan?

Introducing: Ketika Cinta Bertasbih ^_^
 Mungkin entri mengenai cinta ini tercetus disebabkan lately GC memang tangkap layan lentok ngan satu movie ni. Ketika Cinta Bertasbih sinetron dari Indonesia yang telah diadaptasi dari sebuah novel hasil nukilan daripada cetusan idea Habiburrahman El Shirazy. Ternyata adaptasi daripada novel yang mendapat pengiktarafan jualan naskah terbanyak mampu membawa filem ini di mercu kajayaan bagi pengarah dan semua krew-krew yang terlibat. Filem arahan Chaerul Umam ini membuka mata GC tentang ketulusan cinta yang suci daripada Illahi menerusi sudut pandang Islam yang begitu menyentuh jiwa dan perasaan.

Credits to the filem director and all the crew untuk scene-scene yang begitu menarik dan indah. Disini, GC dapat menyelami keadaan sebenar yang berlaku kepada semua pelajar yang menuntut di Al-Azhar, Mesir. Socio-budaya, kepercayaan dan tradisi masyarakat Mesir dapat diperlihatkan di dalam setiap scene filem ini. Congrats.

M. CHOLIDI ASADIL ALAM as KHAIRUL AZZAM
Fakta menarik: Dilahirkan pada 30 Mac 1989 [sebaya dengan GC rupenya.. Kihkihkih..] di Pesuruan, Indonesia. Setelah lulus SMA di Jakarta tahun 2007 lalu, ia memilih untuk mendalami agama di Pondok Pesantren Darul Islah.
Tinggi 185cm dan berat 80kg. Pencapaian terbaik: Juara I Peragaan Busana Muslim Jombang [th.2000], Juara I Cak&Yuk Cilik Kab. Pasuruan; Juara I Peragaan Busana Muslim se-Jawa Timur [2001]; Juara I Duta Olahraga DKI [2005]; Duta Wisata Pulau Seribu; Juara I Liga Sepak Bola Pelajar Jak-Sel; Juara II Karate Se-DKI [2006]; Juara I Turnamen Voli Tingkat SMU [2006 & 2007].

OKI SETIANA DEWI as ANNA ALTHAFUNNISA
Fakta Menarik:  
Dara kelahiran Batam 13 Januari 1989, awalnya mendaftar untuk memerankan karakter Husna. 
Oki adalah seorang mahasiswi semester 3 di Sastra Belanda Fakultas Ilmu Budaya Universitas Indonesia. 
 Pencapaian Terbaik: Putri Bunga Argadia Tingkat Nasional di Jakarta; Unggulan Covergirl Aneka Yess [2003]; Princess Fotogenic Hotel Mulia Panorama Batam [2004]; Juara I Busana Muslim “Anak Negeri Lancang Kuning” se-Kepulauan Riau; Juara II Speech Contest tk. SLTA se-Jabodetabek PPPG Bahasa, 2nd Winner Debating Constest tk. Provinsi Jawa Barat [2005]; Mahasiswa Baru Terbaik “Orientasi Kehidupan Kampus” UI [2007]; Aktris Terbaik Festival Teater “Petang Kreatif” FIB UI 2008.



ANDI ARSYIL RAHMAN PUTRA as FURQAN
Fakta Istimewa:  
Berasal dari Makassar kelahiran 15 September 1987. Mahasiswa di STIMIK Dipanegara, juga sebagai Duta Pariwisata Kota Makassar. Pencapaian Terbaik: Juara 3 Lomba Fisika “The Most Creative Student”; Juara I Wajah IT; Juara I Duta Kawasaki [2007]; Busana Terbaik ke-2 Lomba Busana Adat tk. Nasional di TMII; Juara I Pemilihan Dara & Daeng [2008]; Juara II Pemilihan Model Makassar Terkini; Duta Pariwisata Kota Makassar Sulawesi Selatan.

ALICE SOFIE NORIN as ELIANA PRAMESTHI ALAM
Fakta menarik: Wanita kelahiran Norwegia 19 Januari 2007, Banyak menghabiskan waktunya sebagai bintang sinetron di rumah produksi Sinemart yang berjudul Assalamualaikum Cinta. Judul-judul sinetron yang telah Alice bintangi lainnya antara lain : Wulan, Kasih, Diva, Putri Kembar, dan banyak lagi, 


Thumbs up to all the actors. I like all the characters. Dengar cerita, beberapa pelakon dalam filem ini dipilih berdasarkan ujibakat umum yang dijalankan di seantero pelosok Indonesia untuk mencari pelakon yang boleh membawa watak dengan terbaik. Maksudnya, filem ini tidak menggunakan pelakon2 Indonesia yang sedia ada untuk memegang watak di dalam filem ini. Idea yang menarik dan bagus. [Kesannya, setiap watak yang dibawa oleh pelakon kelihatan hidup dan menjadi. Contohnya, pelakon wanita yang berjilbab itu, sememangnya berjilbab di luar pengambaran.. Dibandingkan dengan sesetengah filem@drama yang berbentuk Islamic yang menggunakan watak wanita solehah di dalam filem, sedangkan di luar scene, indah rupa dari khabar, ligat mengalahkan Miss Universe punye stail! Sendiri mau ingat lar yer, x nak disclose drama mana2 kat malaysia ni]

Kehebatan filem ini tersrlah dengan beberapa selingan lagu tema yang begitu menarik dan tacing sekali. Antaranya lagu Ya Habibi [Melly Goeslow], Menanti Cinta [Krisdayanti], Haramkah [ ], dan Tuhan beri Aku Cinta [Ayusitha, GC paling suka lagu ni, ].

Credits to Ayusitha: Click here and enjoy the song!!! 

Penghargaan juga harus diberikan kepada pencetus idea untuk setiap baris skrip-skrip yang puitis dan menarik. Setiap skrip yang dipertonton begitu halus dan mampu memberi impak yang berkesan. Tahniah!!!...

Walaupun GC, tak pernah dilamun cinta sehebat cinta Zulaikha kepada Nabi Yusuf, Tidak semurni cinta dan kasih Khadijah kepada Nabi Muhammad S.A.W, namun Gc tetap mendapat cinta yang hakiki dan murni iaitu cinta kepada Allah S.W.T, cinta kepada Nabi Muhammad dan juga cinta dan kasih kepada kedua ibu bapaku, keluarga dan sahabat2 yang sejati.

Semoga, suatu hari nanti, cinta sejati akan tiba kedalam diari hidup GC.. Aminnn.. T_T

                                        
Tuhan Berikan Aku Cinta: Ayu Shita

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa.

Ku bertemu sang Adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina.

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta.

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu sang Adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Entri ini akan bersambung [GC, 22/2/11, 11:47am]...







 

No comments:

Post a Comment